Åh vad sött. Jag och sju andra bloggare anklagas för att vara köpta då vi publicerar ett trailerklipp av ”Låt den rätte komma in”. Marknadsföring genom bloggare är en bra och beprövad teknik. Men det kommer liksom av sig när det blir uppenbart att det är en kampanj som pågår, skriver bloggaren i fråga.
Kom igen nu Efti – bolaget bakom Ajvide Lindqvist-filmatiseringen – nu har jag publicerat den här trailern två gånger och förväntar mig pröjs! Skicka lämplig summa pengar – jag beräknar penningvärdet till … tja, låt oss säga tvåtusen kronor – i ett kuvert till min hemadress så jag slipper skatta för dem. Sånt här skumraskeri sköts bäst utanför Skatteverkets obevekliga ögon.
Men ja! Vilken jättebra idé! Mmm…pengar.
Ska nog också publicera trailern igen.
Tror du man kan kräva samma summa varje gång man publicerar?
Hoppas.
Ökad exponering borde ju enligt marknadens alla gängse regler även innebära höjd ersättning. Kanske en viss mängdrabatt inträder efter ett tag, men det är värt ett försök.
jag har sett den. fullkomligt lysande svensk film.
sam: Jag utgår från att du liksom jag är köpt när du skriver det där.
Haha – självklart.
Du säger Åh vad sött, jag säger Åh vad trött… Men visst, hit med stålarna för tusan. För att inte tala om alla pengar Donna Tartt borde stasha upp med för alla gånger jag nämnt den där boken, ni vet.
Men jag kan inte låta bli att tycka att det är väldigt sött att han sitter inne med sanningen.