Post Format

ePhone har snart en kund mindre

Alltså, jag vet att företaget ePhone har fått en del nätkredd sedan de satt sig på tvärs mot ljudboksförlagens ipred-anmälan i fjol, men fan vilket jävla skitföretag det är att ha och göra med.

Min mamma blev uppringd av någon telefonförsäljare å deras vägnar tidigare i år, som prackade på henne ett abonnemang. När hon efter tecknat kontraktsfaktum insåg att det rörde sig om ip-telefoni – det framgick på klassiskt telefonförsäljarmanér inte direkt glasklart när hon övertalades att teckna abonnemanget utan där pekades bara på hur billigt allt skulle bli och att det var lätt som en plätt att komma igång – och att hon därmed skulle få hem en massa modemgrejer som skulle kopplas in via bredband och hej och hå, så blev hon som alla människor som inte har någon teknisk koll knäsvag och gråtfärdig. Jag lugnade dock henne och sa att det nog skulle gå bra, min syster skulle komma och hjälpa henne att koppla in och utvecklingen har ju gått framåt och det ska nog vara driftsäkert och funka ungefär som vanligt, sa jag.

Jo tjenare.

Nu har hon haft sin ip-telefoni ungefär en månad. Efter två veckor inträffade driftstörning nummer ett, den var dock någorlunda enkel att lösa och bara efter en dag gick det att använda telefonen igen. Så i måndags slutade telefonen att fungera för andra gången. Eftersom mamma jobbar på dagis och inte har tid att sitta i telefonkö halva dagen för att felanmäla mejlade min syster deras support på måndagen och påtalade felet och bad dem återkomma. Det gjorde de så klart aldrig. När telefonjäveln fortfarande inte fungerade i dag ringde jag deras support. Där fick jag beskedet att jodå, det är driftstörning på Sandvikennätet. Ja men varför står inte det på er driftstatussida då? Det skulle det göra, hävdade killen, men erkände efter att ha kollat efter att nähä, det gjorde det visst inte, men tekniker jobbar på problemet, sa han. När kunde det tänkas vara klart då, driftstoppet är ju ändå inne på fjärde dagen nu? Svårt att säga, blev svaret. Att deras tjänst legat nere i fyra dagar och de inte ens haft vett att informera sina kunder om vad som är fel, ja det var ju beklagligt, medgav han.

Muppar.

Så vad händer nu då? Svårt att säga, förutom att ePhone inom kort har en kund mindre.

14 kommentarer

  1. Äh, jag hatar dylikt trams. Irriterande när tjänster inte fungerar, och att sedan mötas av expediter som couldn’t care less… ja, sicket skit alltså.

    Reply
  2. Kan meddela att hennes telefon fortfarande inte fungerar. Nu har det gått en vecka sedan deras system brakade samman. “Vi ber om överseende”, skriver de på sin driftstatussida. Jo tjenare.

    Reply
  3. BLUFF FÖRETAG??????

    Blev uppringd av ephone för några månader sedan och skulle få bredband till ett bra pris så visst varför inte men för ett par veckor sedan kom det ett brev om komplettering av uppgifter och att dom skickat ett liknande brev tidigare vilket jag inte fått så jag skickade ett mejl till dom med nya uppgifter och sa att jag inte fått något brev tidigare fick aldrig något svar jag hade till den 10/7 att återkomma med uppgifterna annars får jag betala för tjänsten utan att ha använt den och en extra avgift på 350 kr hörde dock av mig 2/7 med alla nödvändiga uppgifter igår kom brevet att jag inte lämnat några uppgifter och att dom ska ha betalt men det kan dom glömma

    Reply
  4. Ja en sak är säker, man ska akta sig för allt vad epone heter. MIn fd sambo blev uppringd av dom, hon tackade ja till INFORMATION och vipps fick hon hemskickat nån jävla dosa och ett papper där det stod “tack för att du tecknat ett 12månaders abonemang”, dom som säkert ALLA vet är dom i princip omöjlig att nå per telefon, och svarar inte på emial. Men jag gav mig inte utan ringde tills jag fick tag på rätt person, och efter ännu lite mer grävande och jag krävde bland annat att få höra inspelningen där min fd sambo verkligen säger JA till ett abonemang. Efter många turer så gav dom sig otroligt nog, men fy fan vilket äckligt jävla företag att ha o göra med… VARNING ALLA

    Reply
  5. JA…Det har hänt mig med..Först hade de “GLÖMT” att beställa internet åt mig på Telge nät… Det kan ta 20 ARBETSDAGAR att få igång det, sa de där!!! När det väl kom igång ( TIDIGARE faktiskt!!) började telefonen krångla!! Om jag ringde någon o vi pratade så ringde även deras mobiler eller extratelefoner EFTER ETT TAG!!! De såg mitt nummer i displayen….Jag mailade ephone och påtalade detta+att jag fått en räkning från dem….Jag har fått bekräftelse på fritt abonnemang i 2 mån!!! Nu sen 1,5 dygn är telefonen TYST…
    Kollar inte Telge nät (o andra) Vilka leverantörer man rekommenderar????
    Jag har läst så mycket SKIT nu om ephone o VARFÖR kollade jag inte FÖRE!!!!!

    Reply
  6. Förstår inte vad alla snackar om, har själv telefoni och bredband via ePhone och är kanonnöjd, har aldrig haft några problem och när jag ringde kundsupporten för att bekräfta att de hade rätt adress på mig behövde ja köa i max 3 min. Har sänkt mina tele och bredbandsräkningar med över 400 kr i månaden. Skitnöjd

    Reply
  7. Tja – Jag som har haft COMHEM för IP telefoni och bredband (bor i Stockholms innerstad) och här har det längsta driftsavbrottet varit 17 dagar.

    Tror ni det var lätt att komma fram i kundtjänst??? Kortaste väntetiden var 55 minuter. När jag senare kom fram krävde de att jag skulle ringa hemifrån under kontorstid (man har ett jobb att sköta). De skyllde sedan på att det varit ett fel bara i min fastighet och att det var fastighetsägarens skuld och att jag borde vända mig till dem.

    Sammantaget fick jag ringa till COMHEM och olika instanser under ca 5 timmar. Gick inte att få någon klarhet och COMHEM fortsatte att skylla på en den ena och den andra.

    Till slut fick jag hör av kollega att det varit totalfel hos COMHEM i halva Stockholms innerstad i över två veckor. Ingen info till kunderna om detta. Vi hade ju vägrat betala och det had ekostat pengar.

    Tro alltså inte att det blir bättre av att köpa från de stora leverantörerna. De är inte bättre alls….

    Heder åt ePhone som står upp för sina kunder i domstol.

    Reply
  8. Jag har också teckat ip telefoni på e-phone vilket jag ångrar oerhört, känner verkligen igen det som din mamma gick igenom, telefon har inte fungerat se 11 augusti. Dom säger att stadsnätet i Hudiksvall inte fungerar som det ska, hur skall jag veta om dom pratar sanning? Vet du om man kan ringa till dom som jobbar på stadsnätet, jag har då ingen aning om vart jag kan vända mig för nu är jag less och förbannad. Dom har svarat när jag ring…efter 40-50 minuter men mailen svarar dom inte på….

    Reply
  9. Samma här, massor av problem. Det är det jävligaste företag jag har haft med att göra. Kan just nu inte ringa min fru som ska jobba i Frankrike i några månader, och det är inte första gången. Mail som sagt svarar dom inte på. Kommer att vara glad juni 2011 då är det väck.
    Varning Varning för EPHONE

    Reply
  10. Ephone är det värsta som hänt oss. Har hållit på sen tidigt i våras, idag har vi slutet av oktober och vi håller på än. Konstant under hela sommaren har vi haft svårigheter att ringa ut, även att ringa in på vårt telefonnummer.
    Omöjligt att få tag på någon per telefon, och de svarar ej på mail.
    Om man någon gång får svar i deras telefon, och får en uppgörelse om uppsägning till stånd, så håller de ej vad de lovat utan skickar ett mail att vårt abonnemang upphör att gälla i slutet av januari 2011.
    Jag är så jävla arg att jag inte vet vad jag ska göra.
    Detta är det största skojarföretag jag någonsin träffat på.
    Hur gör man? Vart vänder man sig för att få hjälp? Jag är jätteförtvivlad.
    Kan man inte gå samman och göra nåt?
    Inger

    Reply
  11. Jag arbetade på E-phone tidigare och mitt arbete var att promota företaget utåt. I mina arbetsuppgigter ingick att skriva “falska” insändare. Gustav hette han so fick mitt arbete.

    Reply
  12. Jag blev övertalad i sommras att ta Ephones billiga bredband+telefoni.
    Vad jag inte visste var att det var ip-telefoni det gällde! Det fick jag reda på ca 3 mån senare när jag undrade varför bara bredbandet funkade, och ej tele! Nu är vi inne på snart 1 månad utan telefoni, sitter med kontantkortsmobiler som sagt tidigare inte billigt att ringa med. De lovar att tekniker ska ringa upp men det gör de inte. Men räkningar, det kan de leverera. Detta sliter men jag ska inte ge mig. AKTA ER FÖR DESSA LURENDREJARE

    Reply

Lämna ett svar

Markerade fält är obligatoriska *.