Marknadskrafter

Lars Ardelius ger sitt förlag Norstedts en rejäl känga i nya numret av Svensk Bokhandel och menar att de sålt ut sig till kommersiella intressen. Eva Gedin på Norstedts svarar, Ardelius replikerar med en ny känga. Svårt att veta vart verkligheten ligger i just det här fallet, men att det sedan ett antal år finns en ny verklighet hos storförlagen, där marknadsavdelningarna tagit över mer av beslutsfattandet, är knappast ett kontroversiellt påstående.

För övrigt vill jag också åka ner till bokmässan i dag. Men nähä, jag ska visst inte åka ner förrän på fredag morgon. Bu.

7 reaktioner till “Marknadskrafter”

  1. Du ska faktiskt vara glad att du ska åka ner alls. En annan sitter just nu på tåget FRÅN Göteborg. Jag fick inte gå på bokmässa, däremot göra en intervju med en kille om aerobics. Jo, jag tackar jag.

  2. Ska också ner på fredag morgon trots att hela mitt väsen skriker efter bokmässa redan nu. Hade velat vara där i morgon för alla monterfester och allt gratisätande (och -drickande). På fredag släpps ju alla, ALLA, in på mässan… man kommer kvävas.

  3. Hej! Det är första gången som vi åker ner till gbg på bokmässan i helgen och jag undrar om du har något bra tips att ge till premiären?

  4. Du får åtminstone åka nånstans. Söderut på ett event. En sammankomst, if you will. Göteborg, Malmö… det finns folk som får åka på saker, och så finns det folk som inte får det.

  5. Hah, jag jobbar hela veckan och åker sen norrut istället på fredag. Jag försöker låtsas att det är för att jag är rebellisk, men så är förstås inte fallet.

  6. Hm, tips… Tja, bered er på stor trängsel. Det kan bli löjligt trångt framåt helgen. Men det visste ni säkert redan.

    Och M, ses i vimlet!

  7. Ser jag dig kommer jag med framsträckt karda och hälsar. Åh, jag vill ner till mässan idag…

Kommentarer är stängda.