Internet? Äh, det är bara en fluga.

Alltså allvarligt. Är det jag som surfar in på en bortglömd bakväg och hamnar på den sedan åtta år nedlagda Netscape 2.0-versionen, eller är det helt enkelt så att Handelsbankens nätbank är så häpnadsväckande 1996:ig som jag alltid uppfattar den när jag är inloggad? Alltså jisses, trots att jag surfar in där åtminstone varje månad när jag ska skattedeklarera vårt handelsbolag, så tar det ändå alltid minst fem minuter innan jag lyckas luska ut hur man gör för att se något så enkelt som transaktionerna som skett på kontot den månad som är aktuell. Och alla dessa handgrepp som krävs för att få fram informationen! Mystiska rullgardinsmenyer överallt, luddiga namn som alla verkar betyda samma sak och ett gränssnitt som skulle vagga till och med Bill Gates till sömns. Skäms de inte?

Jo jo, jag vet att det bara är att byta bank och det var ju inte som att någon höll en pickadoll mot min skalle när bankvalet skulle ske. Men ändå, jag förstår inte. Har de som ansvarar för Handelsbankens sajt aldrig sett hur övriga nätbanker ser ut? Fasiken, SEB:s nätbank, som jag alltid haft privat, var eoner före det här redan 1998. Någon borde skämmas och jag hoppas att de gör det.

Och jo, jag har lite tråkigt för tillfället.

2 reaktioner till “Internet? Äh, det är bara en fluga.”

  1. Vadå SÅ dålig är den ju inte. Jag tror att du tycker den är dålig just för att du, som du säger, är van vid andra nätbanker. Jag själv, som alltid har haft Handelsbanken (och som tycker att det är direkt obehagligt att ens vistas på andra bankkontor än Handelsbanken på Upplandsgatan) förstår överhuvudtaget inte vad du klagar på.

  2. Jo, jag är ledsen, men SÅ dålig och efter sin tid är den faktiskt. Jag tänkte att jag skulle ge ett pedagogiskt jämförande exempel, men blev knäckt över att bara gå in där i onödan. Jag ska visa dig någon gång. Hua.

Kommentarer är stängda.