Bredbandsbolaget och jag

– Hej, jag skulle vilja säga upp mitt tv-abonnemang hos er.
– Får jag fråga varför?
– Jag använder det aldrig.
– Okej … hm, ja, då kommer det att sägas upp per den 31 augusti.
– Men det stod ju på er hemsida att det var tre månaders uppsägningstid?
– Det är tre kalendermånaders uppsägningstid.
– Men till den 31 augusti är det ju fyra månader.
– Det är tre kalendermånader.
– Så om jag hade ringt i onsdags när det fortfarande var april hade abonnemanget sagts upp till sista juli, men nu får jag dras med det en extra månad?
– Ja.

Jag vet att det inte är något häpnadsväckande över det här. Och nej, de 179 kronorna extra det innebär i mitt fall bryr mig egentligen inte, men det stör mig ändå att jag som konsument bara stillasittande säger okej, ja, men då säger vi väl så, och tack och hej då då och sedan lägger på när man möter sån här företagsidioti.

En kommentar till “Bredbandsbolaget och jag”

  1. Visst är det fascinerande? Hur mycket vi nickar och tar emot innan bristningsgränsen kommer.

Kommentarer är stängda.